Doelgroep
hier de toelichting op dit filter...
Thema's
hier de toelichting op dit filter...
terug naar zoekresultaten

Coachingstrajecten

  • Omschrijving

    Soms vraagt een klas zoveel, omdat er moeilijk gedrag is of een lastige groepsdynamiek. Dat kan ervoor zorgen dat een leraar alleen nog maar reactief handelt. Het blussen van brandjes vreet energie en maakt dat de leraar aan zichzelf gaat twijfelen.

     

    Door middel van klassenobservaties wordt meegekeken in de les. In de nabespreking wordt besproken wat er goed gaat en waarom het goed gaat. Deze succesfactoren dienen als basis voor verbeterpunten die nog ontwikkeld kunnen worden.

     

    Voordeel van de coaching

    Een coachingstraject richt zich op het terugnemen van de eigen regie en het opdoen van succeservaringen. Negatieve overtuigingen worden op deze wijze omgebogen. Dat maakt de leraar sterker. Het uiteindelijke doel is om de leraar weer met plezier de leiding te laten nemen over de groep.

     

    Opzet

    Coaching is veelal maatwerk. Afhankelijk van de vraag bestaat het coachingstraject uit een aantal gesprekken en observaties.

    Een traject ziet er globaal als volgt uit:

    • intakegesprek
    • specificeren van de vraag
    • lesobservatie in de groep
    • nagesprek
    • vervolggesprekken in combinatie met lesobservaties
    • evaluatie

     

  • Aanvraag voor "Coachingstrajecten"

    Naam *
    Organisatie *
    Telefoon *
    E-mail *
    Aanvraag voor
    * verplicht
  • Er zijn geen bestanden bij deze cursus.

Ondersteuningsdienst West

Ruishornlaan 29

2162VW Lisse

Tel.: 0252 - 41 42 16